Laatste nieuws

10 oktober 2017: Inkoop in de Zorg Dag

Toegevoegd op 20-07-2017 09:47:59 | Door bas-bouwman

De zorg is in verandering en inkoop kan daar een enorme bijdrage in leveren. De middelen van inkoop zijn echter beperkt en een hoofd inkoop moet slimme keuzes maken hoe om te gaan met de schaarse inkoopcapaciteit. Door de inzet van services en oplossingen die anderen al bedacht hebben kunnen inkopers hun slagkracht vergroten.

Het leren van anderen en oplossingen kunnen toepassen in uw instelling staat centraal op deze inkoop in de zorg dag.

Drie partijen (Coppa, Proquro en Negometrix) actief in het inkooplandschap in de Nederlandse zorg willen u meenemen in de oplossingen die vandaag de dag beschikbaar zijn, onderbouwd door concrete praktijkervaringen van de zorg uit de zorg.
Het event vindt plaats op dinsdag 10 oktober 2017 in Hilversum.

De voorbereidingen zijn nog in volle gang en we zullen spoedig het programma bekendmaken. Wilt u als eerste op de hoogte gehouden worden van dit evenement? Laat uw e-mailadres dan achter op www.inkoopindezorgdag.nl.

Dus reserveer de datum alvast in uw agenda en houdt uw mailbox in de gaten voor updates.
https://inkoopindezorgdag.nl/

Coppa en CBP gaan samen verder!

Toegevoegd op 03-07-2017 10:40:55 | Door bas-bouwman

Beide organisaties zijn deskundig in inkoopadvies in hun specifieke markten. Coppa is vooral actief in de zorg en CBP bij gemeenten. Coppa is ook actief bij gemeenten en CBP ook in de zorg. Door nu samen verder te gaan en krachten te bundelen, worden deze markten nog beter bediend met de kennis en ervaring die Coppa en CBP hebben.

Tot slot: De nieuwe organisatie bestaat uit 80 medewerkers.

Coppa en CBP: Samen, Sterker, Beter!

Download het Persbericht 3 juli 2017 hier.

Zie ook de website van CBP: www.cbp.nl

 

 

Mooi contract voor verband en gipsverband

Toegevoegd op 09-06-2017 15:08:48 | Door paul-gelderman

Iris Spanjer (interim inkoopprofessional Coppa) heeft een zorginstelling geholpen om te komen tot een nieuw contract voor verband en gipsverband.

De zorginstelling had achttien leveranciers voor de levering van verband en gipsverband. De doelstelling van de zorginstelling was haar totale assortiment onder te brengen bij één tot drie leveranciers. Uitgangspunten bij het contracteren van een leverancier was het inkopen van een kwalitatief hoogstaand productassortiment tegen een concurrerende prijsstelling. Hierbij was voor de zorginstelling samenwerking en overleg met de leverancier en scholing van groot belang.

Het wond- en basisverband gaat de komende jaren geleverd worden door één leverancier, de besparing voor de zorginstelling is bijna 50 %!!!!! Het gipsverband zal ook geleverd worden door één leverancier, wat een besparing van 23 % oplevert.

Het inkooptraject heeft een vermindering van het aantal leveranciers, kwalitatief hoogstaande producten en een aanzienlijke besparing opgeleverd.

Verse streekproducten voor cliënten Wilgaerden

Toegevoegd op 28-03-2017 09:22:50 | Door paul-gelderman

René Sassen (senior inkoopprofessional van Coppa) heeft Wilgaerden (ouderenzorg West-Friesland) geholpen om te komen tot een leveringscontract voor een nieuw voedingsconcept. Onderstaande persbericht hierover is door Wilgaerden uitgebracht.

Van links naar rechts:
Mike Venekamp – Handelshuis Atlantis
Iris van Bennekom – Bestuurder Wilgaerden
Arend Jan Pothof – Distrivers

René Sassen- Inkoop Wilgaerden (Coppa).

 

PERSBERICHT
27 maart 2017

Verse streekproducten voor cliënten Wilgaerden

Op maandag 27 maart 2017 hebben Wilgaerden, Distrivers en Atlantis Handelshuis een leveringscontract ondertekend voor een nieuw voedingsconcept. Wilgaerden wil meer aandacht voor vers bereid eten met 50% streekgebonden producten. Samen willen ze de voedselverspilling drastisch verminderen en de regionale economie zoveel mogelijk ondersteunen.

Wilgaerden streeft naar een restaurantformule waarin gezond en gastvrij centraal staan. Naast zoveel mogelijk vers en regionaal eten willen ze de voedselverspilling met de helft reduceren. Daarmee leveren ze een bijdrage aan gezond, vers en duurzaam eten voor ouderen. Om deze doelstellingen te realiseren werkt Wilgaerden samen met haar huidige leverancier Distrivers. Daarnaast is Distrivers een samenwerking aangegaan met Atlantis Handelshuis en stelt hiermee regionale producten en expertise beschikbaar. Naast een opleidingstraject met culinair specialisten van Distrivers, leren de koks van Wilgaerden via de masterclass “Duurzaam en Gezond aan Tafel” van Stichting Diverzio hoe ze de hoeveelheid voedselafval kunnen verminderen.

De koks van Wilgaerden koken zoveel mogelijk met de beschikbare (seizoens-)groenten en producten. Dat levert voor de cliënten vers, smakelijk en gezond eten op. Door de producten uit de regio wordt het aantal vervoerskilometers sterk verminderd en dat is goed voor het milieu.

De koks van Wilgaerden zijn blij, nu regionale producten toegevoegd zijn aan het assortiment en deze eenvoudig en vertrouwd via Distrivers kunnen worden besteld. Kok Gerard Dekker van locatie Het Noorderlandhuis in Hoogkarspel: “Ik ben blij dat ik meer met verse producten kan werken. Dat geeft meer smaak aan de maaltijden en het is gewoon leuk om te weten waar de ingrediënten vandaan komen, er wordt veel over gesproken.”

Ook Munisamy Jayabalan, kok van de locatie Westerhof in Enkhuizen: “Als ik vertel dat de savooiekool door Maarten Hart uit Andijk is geteeld, reageren de gasten zeer positief omdat zij deze teler kennen. Vervolgens komen de mooiste verhalen los.”

Door de samenwerking met Distrivers en Atlantis kan Wilgaerden de voeding goed en duurzaam organiseren met het cliëntbelang voorop.

Einde persbericht

Hoe kunnen zorgorganisaties slimmer en zuiniger inkopen?

Toegevoegd op 22-09-2016 15:05:28 | Door nadia-urich

Het ministerie van VWS stelt een subsidie beschikbaar voor zorgorganisaties die willen onderzoeken hoe zij de inkoop van goederen en diensten verder kunnen professionaliseren. 

 

Onder inkoop verstaan we: de aanschaf van alle goederen en diensten waar een factuur tegenover staat. Het professionaliseren van de inkoop kan een organisatie veel besparingen kan opleveren. Ook kan het ervoor zorgen dat de inkoop het primair proces beter ondersteunt. Daarom stelt het ministerie van VWS een subsidie beschikbaar om een inkoopanalyse te laten uitvoeren. Voorwaarden om van deze subsidie gebruik te maken:

  • uw organisatie heeft een omzet van > 10 miljoen;
  • uw organisatie is Wlz-gefinancierd;
  • u heeft bestuurlijk commitment.

Stap 1: quick scan

Als uw organisatie aan bovenstaande voorwaarden voldoet, kunt u zich allereerst aanmelden voor een quick scan. Daaruit moet blijken of er daadwerkelijk een besparingspotentieel ligt door het verbeteren van de inkoopfunctie. Deze quick scan laat zien welke mate van inkoopvolwassenheid uw organisatie heeft bereikt.

Stap 2: gedetailleerde inkoopanalyse

Op basis van de quick scan wordt vervolgens een beperkt aantal organisaties uitgenodigd om een gedetailleerde inkoopanalyse te laten uitvoeren door een onafhankelijk inkoopadviesbureau. Op basis van deze analyse kunt u vervolgens stappen zetten om het verbeterpotentieel te verzilveren.

Subsidie

VWS stelt een bijdrage beschikbaar voor twintig inkoopanalyses bij Wlz-gefinancierde organisaties. Die bijdrage houdt in: vijftig procent van de externe kosten met een maximum van €10.000,-. De externe kosten zitten hem met name in de kosten die worden gemaakt voor het inkoopadviesbureau. De subsidie is tot eind 2016 beschikbaar. Afgesproken is dat VWS geen recht heeft op inhoudelijke informatie uit de inkoopanalyses.

Om voor deze financiële bijdrage in aanmerking te komen, stelt VWS de voorwaarde dat uw organisatie een inkoopanalyse laat uitvoeren door een onafhankelijk inkoopadviesbureau, conform een vooraf vastgestelde methodiek. Deelnemers zijn vrij in de keuze van een bureau. De analyse zal ten minste een scherp zicht op het incidentele en structurele besparingspotentieel moeten opleveren.

Tegenprestatie

Een andere subsidievoorwaarde is dat uw organisatie als tegenprestatie minimaal twee bijeenkomsten organiseert om uw ervaringen met andere organisaties te delen. De eerste bijeenkomst organiseert u kort nadat de inkoopanalyse is uitgevoerd. De tweede bijeenkomst organiseert u na enkele maanden als het traject van inkoopverbetering begint te renderen. De bestuurder die de inkoop in de portefeuille heeft, nodigt hiervoor collega-instellingen uit op het niveau van raden van bestuur, directeuren en managers servicebedrijf. Het hele traject vereist dus ook een bestuurlijk commitment.

Aanmelden

Voor meer informatie kunt u terecht bij Albert Popken (albert.popken@coppa.nl) en Nadia Urich (nadia.urich@coppa.nl) bereikbaar op 085-0410050.

Congres Finance in de zorg

Toegevoegd op 18-05-2016 09:22:55 | Door bas-bouwman

Dinsdag 24 mei is het congres Finance in de zorg met als thema Doelmatig financieel management in de zorg.  Wij sponsoren dat congres en één van onze klanten (HVO Querido) voor wie wij de inkoop verzorgen spreekt daarover. Mocht je het leuk vinden om het congres te bezoeken dan bieden wij graag de mogelijkheid om met korting het congres te bezoeken. Je kan je aanmelden op www.financeindezorg.nl en inschrijven met code FINZ16-CP50.

 

Proquro in de zorg gebruikersgroep

Toegevoegd op 10-03-2016 13:21:11 | Door bas-bouwman

Op 10 maart heeft Coppa andere gebruikers van Proquro in de zorg uitgenodigd om een gebruikersgroep te formeren. Als enthousiast gebruiker van Proquro willen wij graag onze kennis delen met anderen en van anderen weer leren. Samen Proquro voor de zorg blijven ontwikkelen staat daarbij centraal.

Ligduurmonitor 2013-2014 uitgebracht

Toegevoegd op 18-01-2016 22:35:57 | Door paul-gelderman

Eind vorig jaar is de nieuwe ligduurmonitor 2013-2014 door Coppa ontwikkeld. Een trendbreuk van de daling van de gemiddelde gewogen ligduur is in deze twee jaar ontstaan in vergelijking met de 5 jaren daarvoor. Via deze link is de monitor te downloaden.

Persbericht: Wilgaerden besteedt inkoop uit aan Coppa

Toegevoegd op 15-01-2016 12:59:14 | Door bas-bouwman

PERSBERICHT: Coppa Arnhem

Zorginstelling Wilgaerden in Hoorn besteedt haar inkoop uit aan Coppa

Wilgaerden verwacht met het uitbesteden van inkoop aan Coppa de kwaliteit van haar inkoopfunctie te verhogen

Vandaag hebben Coppa, een inkoopbureau gespecialiseerd in de zorg, en Wilgaerden een vijfjarige overeenkomst getekend waarin Coppa alle tactische en operationele inkoopprocessen als ook de crediteuren administratie voor Wilgaerden gaat verzorgen.

Iris van Bennekom, voorzitter Raad van Bestuur van Wilgaerden, licht de keuze voor Coppa toe: ‘Coppa is het enige bureau met aantoonbare ervaring op de inkoopdienstverlening die wij zoeken. In het selectieproces waarbij wij meerdere inkoopbureaus hebben benaderd konden zij altijd snel en concreet laten zien waar wij behoefte aan hebben: hoogwaardige inkoopdienstverlening ter ondersteuning van onze zelfsturende teams’.

Bas Bouwman, partner en oprichter van Coppa, ziet met de ondertekening van de overeenkomst met Wilgaerden de leidende positie van Coppa in de zorg bevestigd: ‘Wij blijven onze dienstverlening continu verbeteren door te investeren in inkoopprofessionals en slimme ICT die de zorg ondersteunt. Onze inkoopadviseurs zijn gespecialiseerd in inkoopcategorieën zoals medische disposables en ICT. Deze expertise komt allemaal beschikbaar voor Wilgaerden waardoor ze de beste contracten met leveranciers kunnen afsluiten. Ook kunnen wij de inkoopkracht van alle ziekenhuizen en zorginstellingen bundelen waardoor wij nog betere contracten kunnen afsluiten’.

Jeroen Meijer, partner bij Coppa, over het succes van Coppa: ‘Wij verleiden klanten om gebruik te maken van de leveranciers die wij gezamenlijk hebben geselecteerd. Zo profiteert iedereen: leverancier en opdrachtgever’.

 

Wilgaerden en Coppa tekenen vijfjarige overeenkomst

Toegevoegd op 14-01-2016 17:42:38 | Door bas-bouwman

Wilgaerden uit Hoorn besteedt de komende 5 jaar inkoop en crediteurenadministratie uit aan Coppa. Hier ondertekenen Iris van Bennekom, Bas Bouwman en Jeroen Meijer de overeenkomst.

Wilgaerde Coppa tekenen overeenkomst

Vacature Junior Consultant Recruiter VERVULD

Toegevoegd op 02-11-2015 16:53:49 | Door bas-bouwman

Om onze groei te verwezenlijken zijn wij op zoek naar een junior consultant recruiter. Als junior consultant recruiter werk je nauw samen met een partner om de steeds verder toenemende vraag naar interim inkoopprofessionals te beantwoorden. Klik Vacature recruiter om de inhoud van de vacature te bestuderen.

Coppa lanceert marktplaats inhuur in de zorg

Toegevoegd op 17-07-2015 09:56:22 | Door bas-bouwman

Een aantal ziekenhuizen, V&V, GGZ, RIBW en jeugdzorg instellingen hebben hun inkoopfunctie uitbesteed aan Coppa. Voor de categorie Inhuur derden heeft Coppa een marktplaats “Inhuur in de zorg”  ingericht waarop zij aanvragen uitzet. Deze kunnen zowel medisch als niet medisch van aard zijn. Bent u geïnteresseerd als leverancier of als zorginstelling klik dan voor Extra informatie inhuur in de zorg.

 

White paper: Uitbesteden van inkoop in de zorg

Toegevoegd op 27-05-2015 10:02:18 | Door jeroen-meijer

De tweede White Paper over het uitbesteden van inkoopprocessen in de zorg!

Uitbesteding_Inkoop Paper v2

Whitepaper: 8 Dingen die je moet weten over uitbesteden van inkoop

Toegevoegd op 27-03-2015 14:11:45 | Door bas-bouwman

Inkoop uitbesteden is nieuw, inkoop uitbesteden is hip, inkoop uitbesteden in de zorg gebeurt. Jeroen Meijer en Bas Bouwman hebben de Whitepaper: “8 Dingen die je moet weten over uitbesteden van inkoop” gepubliceerd. Klik hier om: De acht dingen die je wilt weten over het uitbesteden van inkoop in de zorg paper te downloaden.

Coppa sponsort Zorgvisie facility congres

Toegevoegd op 27-03-2015 09:43:16 | Door bas-bouwman

Coppa sponsort het Zorgvisie facility congres. Op dit congres willen wij het uitbesteden van inkoop op de kaart zetten. Hiervoor zal een workshop georganiseerd worden op het congres.

 

 

Themabijeenkomst OK benchmark een succes!

Toegevoegd op 13-03-2015 08:43:32 | Door paul-gelderman

Woensdagmiddag 11 maart organiseerde Coppa de OK benchmark themabijeenkomst. Een mooie mix van deelnemende en geïnteresseerde ziekenhuizen was hierbij aanwezig. Na een spannende quiz over de OK benchmark volgden presentaties van Paul Gelderman (partner Coppa) en Lizette Berkx (Erasmus MC) om vervolgens verschillende thema’s met elkaar te bespreken. Leuke discussies over benutting, leegstand, formatie en kosten van de OK zijn de revue gepasseerd. De presentatie van Paul Gelderman is hier terug te zien: Presentatie OK benchmark 11 maart website. Artikelen van Lizette Berkx, waarop haar presentatie is gebaseerd, zijn hier te vinden. In het najaar zal opnieuw een themabijeenkomst georganiseerd worden.

Mocht u nieuwsgierig zijn naar de OK benchmark of meer willen weten over de themabijeenkomst dan horen wij dat graag.

Ligduurmonitor 2013-2014

Toegevoegd op 25-02-2015 12:17:52 | Door paul-gelderman

Coppa publiceert sinds 2011 de ligduurmonitor. De ligduurmonitor zal vanaf 2015 om het jaar gepubliceerd worden. Na de zomer zal de ligduurmonitor 2013-2014 verschijnen.

5 Maart Ronde tafel: Evaluatie inkoopsamenwerking

Toegevoegd op 24-02-2015 12:54:06 | Door bas-bouwman

Op 5 maart organiseert Coppa de derde en laatste Ronde tafel met als thema “Evaluatie Inkoopsamenwerking” in Amsterdam. Deze ronde tafel voor hoofden inkoop en facilitair managers en financieel manager, is bedoeld om gezamenlijk succes en falen van inkoopsamenwerking te evalueren en hieruit lessen te trekken.

De ronde tafel bijeenkomst is van 14.00 uur-17.00 uur in ’t Blauwe Theehuis in Amsterdam (Vondelpark).

Het is een interactieve bijeenkomst met als doel na te denken over welke inkoopcombinatie de grootste bijdrage kan leveren aan uw zorginstelling.

Programma:

14.00 Welkom

14.15 Overview van inkoopsamenwerkingen in de zorg

Gevolgd door een discussie over het succes en falen van de bestaande inkoopcombinaties in NL, ervaringen van de deelnemers.

14.50 Duiding van Dr. J.H. Meijer over het ontbreken van succesvolle inkoopcombinaties in NL

15:30 Presentatie Uitbesteden Inkoopfunctie: ervaringen van West Fries Gasthuis, Saxenburgh Groep en HVO Querido.

16:15 Afsluiting met een hapje en een drankje

Mocht u geïnteresseerd zijn om deel te nemen en in de doelgroep vallen, neem dan gerust contact op met Elvira.van.der.Gaag@coppa.nl of bel 026 365 33 94

Themabijeenkomst OK benchmark 11 maart

Toegevoegd op 23-01-2015 12:26:30 | Door paul-gelderman

Geïnteresseerd hoe u het maximale uit uw OK kan halen? Kom dan naar de themabijeenkomst van de OK benchmark op woensdagmiddag 11 maart. Tijdens deze bijeenkomst wordt ingegaan op de diverse gebruiksmogelijkheden van de landelijke OK benchmark. Opvallende ontwikkelingen die we de afgelopen drie jaren in de benchmark zien worden in hun context geplaatst. Tijdens een workshop worden ervaringen op de OK uitgewisseld en verbeteringen besproken.

Wilt u zich opgeven of voor meer informatie kunt u contact opnemen met Rutger Sonneveld. (rutger.sonneveld@coppa.nl).

 

Zsolt Horvath business development manager

Toegevoegd op 12-01-2015 14:47:37 | Door bas-bouwman

Per 1 januari is Zsolt Horvath business development manager binnen Coppa. Zsolt zal zich gaan richten op het verwerven van interim inkoopopdrachten en inkoopprojecten. Daarnaast zal Zsolt ook middels zijn enorme netwerk invulling geven aan de werving & selectie behoeften die leven bij onze opdrachtgevers.

NEVI Zorg Supplier award 2015 (sponsored by Coppa)

Toegevoegd op 18-12-2014 15:08:35 | Door jeroen-meijer

De afgelopen jaren heeft de inkoopfunctie zich enorm ontwikkeld binnen zorginstellingen. Zo zijn er inkoopbesparingsprogramma’s uitgevoerd, wordt er internationaal ingekocht en participeren zorginstellingen in inkoopsamenwerkingsverbanden.

Een volgende stap in het ontwikkelen van inkoopfuncties, is het maximaal gebruik maken van de toegevoegde waarde van leveranciers in de bedrijfsprocessen. Er zijn al diverse leveranciers die daarin actief hun bijdrage leveren en waar het mogelijk ook een professionaliseringsslag heeft betekent en rendement heeft opgeleverd. Om aan deze leveranciers meer aandacht te geven en hen te waarderen zal dit jaar voor het eerst de “NEVI Zorg supplier award” uitgereikt worden tijdens het NEVI Zorgcongres 2015. De NEVI Zorg Supplier award is sponsored by Coppa.

Het doel van de award is om zorginstellingen en leveranciers aan te moedigen om meer strategische samenwerkingen aan te gaan wat moet resulteren in verbeterde patiënten/cliëntenzorg en veiligheid, maar bovendien in een verbetering van productiviteit en duurzaamheid.

De winnende leverancier kan een jaar lang deze titel dragen en deze wordt tijdens het diner uitgereikt.

Om tot een winnaar te komen hebben wij uw hulp nodig. Wij willen u vragen om de enquête in te vullen.

https://nl.surveymonkey.com/s/CoppaNEVI

Dank alvast voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Meijer en Hans Bax

Namens Coppa en Bestuur NEVI Zorg

Coppa Facebook

Toegevoegd op 24-10-2014 14:43:55 | Door bas-bouwman

Coppa Facebook in een nieuw jasje. Check https://www.facebook.com/CoppaConsultancy

Inkoopsamenwerking: een evaluatie.

Toegevoegd op 25-08-2014 13:55:50 | Door bas-bouwman

Coppa organiseert op 8 oktober en 5 november 2014 twee ronde tafel bijeenkomsten over het succes van inkoopsamenwerking in de zorg. De ronde tafel bijeenkomst begint om 15.00 op het kantoor van Coppa in Arnhem aan de Ijsselburcht 3. Het is een interactieve bijeenkomst met als doel na te denken over welke inkoopcombinatie de grootste bijdrage kan leveren aan uw zorginstelling.

U kunt zich aanmelden via info@coppa.nl.

Het programma is als volgt:

15.00 Welkom

15.10 Overview van inkoopsamenwerkingen in de zorg

Gevolgd door een discussie over het succes en falen van de bestaande inkoopcombinaties in NL, ervaringen van de deelnemers

15:50 Duiding van Dr. J.H. Meijer over het ontbreken van succesvolle inkoopcombinaties in NL

16:15 Presentatie Uitbesteden Inkoopfunctie: ervaringen van Westfriesgasthuis, Saxenburgh Groep en HVO Querido.

16:45 Discussie over de verschillen tussen Intrakoop en Coppa propositie.

17:15 Afsluiting met een hapje en een drankje

 

 

Gezocht trainees

Toegevoegd op 13-06-2014 14:11:37 | Door bas-bouwman

Na de zomer willen de drie partners (Bas Bouwman, Jeroen Meijer en Paul Gelderman) ieder graag weer een junior consultant toevoegen ter ondersteuning van hun adviespraktijk. Daarom zijn wij opzoek naar drie trainees die na drie maanden kunnen doorgroeien naar de functie van junior consultant. Wij zijn opzoek naar een man/vrouw die het beste uit zichzelf wil halen, gedrevenheid is dan ook een must. Als je op zoek bent naar een uitdaging en zelfstandig creatief kunt opereren dan ben je bij ons aan het goede adres. Zijn bovengenoemde eigenschappen aangevuld met een universitaire studie dan maken wij graag kennis met je!

Wat zijn de activiteiten?
Als junior consultant help je klanten bij het ontwikkelen van kennis, het opzetten van activiteiten en het succesvol realiseren van projecten op het gebied inkoop, logistiek en samenwerking. Een junior consultant inkoop en logistiek wordt ingezet voor projecten als bijvoorbeeld:

  • het inrichten en opzetten van inkooporganisaties;
  • het uitvoeren van inkoopscan;
  • het begeleiden bij e-procurement vraagstukken;
  • het definiëren en realiseren van logistieke procesverbeteringen;
  • het verbeteren van zorglogistieke processen;
  • het ondersteunen bij Europese aanbestedingen;
  • het uitvoeren van contract compliancy recovery audits.

Je opereert veelal op locatie van de klant en kan continu blijven leren van de partner die jou begeleidt. Als onderdeel van het projectteam vorm je een belangrijke factor in het welslagen van een project.

Naar wie zijn wij op zoek?

  • “high potential” met een afgeronde (technische) bedrijfskundige academisch opleiding;
  • Spreekt naast Engels en Nederlands nog een derde taal bij voorkeur Duits maar Spaans en Frans zijn ook wenselijk;
  • Heeft een natuurlijke affiniteit met juridische vraagstukken;
  • Staat bekend bij collega’s om zijn of haar data-crunch vaardigheden;
  • Heeft een ongekende arbeidsethos;
  • Commiteert zich aan de klant en maakt waar wat is toegezegd;
  • Heeft een aantoonbare winnaars mentaliteit.

Wat bieden wij?
Wij bieden een interessante zelfstandige functie binnen een professionele werkomgeving. Hierbij word je ingeschakeld voor uitdagende en innovatieve projecten bij gerenommeerde organisaties in de zorgsector, industrie en overheid. Coppa faciliteert de middelen die het werk van een consultant mogelijk maken. Salariëring is afhankelijk van leeftijd, ervaring en opleiding.

Meer info
Voor meer informatie of een vrijblijvende kennismaking kun je contact opnemen met Bas Bouwman tel. 06 511 959 07 of per e-mail: bas.bouwman@coppa.nl.

OR-benchmark English presentation

Toegevoegd op 30-04-2014 15:23:09 | Door paul-gelderman

For our international aspirations we put together an english presentation of our Dutch OR-Benchmark. Members of the OR-benchmark can continuously monitor, benchmark and improve their OR-performance and effectiveness.

Presentation Coppa OR benchmark – English

Coppa in nieuw jasje

Toegevoegd op 07-01-2014 17:07:31 | Door admin

Na ruim 10 jaren een vaste huisstijl te hebben gehanteerd is het tijd voor iets nieuws. Een nieuw fris logo en een kleurenpalet dat goed aansluit bij wat we willen zijn. We kunnen lange verhalen houden waarom we ons logo hebben versimpeld, waarom we hebben gekozen voor dit nieuwe kleurenpalet, wat de reden is achter het nieuwe lettertype… maar dat doen we uiteraard niet. Veel liever laten we het aan onze relaties over om er zelf iets van te vinden. Het zou dan helemaal mooi zijn als dit overeenkomt met datgene wat we willen uitstralen zonder dat we hier al te veel woorden aan vuil maken…

Uiteraard kunnen we elke leuke reactie altijd waarderen!

Kleuren Coppa

 

Ligduurmonitor Nederlandse ziekenhuizen 2012

Toegevoegd op 03-01-2014 13:16:46 | Door paul-gelderman

Op 17 december 2013 heeft Coppa weer de jaarlijkse ligduurmonitor gepubliceerd. Vanaf 2008 t/m 2012 zijn nu de ontwikkelingen in ligduur onderzocht. De gewogen gemiddelde ligduur is ook in 2012 weer verder met 4,7% afgenomen naar 2,84 dagen. Via paul.gelderman@coppa.nl kunt u de rapportages en de ranglijsten opvragen of downloaden via deze link. Op de volgende pagina Persbericht Ligduurmonitor 2012 kunt u ons perbericht over het uitbrengen van de ligduurmonitor lezen.

skipr ligduur

Vacature Inkoper focus medisch

Toegevoegd op 23-12-2013 11:25:24 | Door bas-bouwman

Wij zijn op zoek naar een inkoper met een specialisatie op het gebied medisch. Het betreft een zorggroep met een ziekenhuis en meerdere verpleeghuizen in het oosten van het land. Voor vragen kunt u contact opnemen met Bas Bouwman via bas.bouwman@coppa.nl of 06 511 959 07.

Onderzoek voorspelbaarheid en planbaarheid

Toegevoegd op 23-12-2013 11:24:35 | Door admin

Coppa is voor enkele van haar relaties een onderzoek gestart naar de voorspelbaarheid en planbaarheid van electieve operatieve ingrepen. Op basis van de 10 meest uitgevoerde ingrepen per specialisme wordt een waardering gegeven aan de voorspelbaarheid van de duur van specifieke ingrepen. Vervolgens wordt hier tegenaan gezet de realisatietijden versus de geplande tijden van die ingrepen. Hierdoor ontstaat een kwadrantenmodel waarbij ingrepen moeilijk of minder moeilijk voorspelbaar zijn (grote versus kleine spreiding van de gerealiseerde tijden) versus de mate waarin de geplande duur aansluit op de gerealiseerde duur (grote afwijking versus kleine afwijking).


Planbaarheid en voorspelbaarheid




Voor elk van de vier kwadranten stelt Coppa business rules op waarmee de doelmatigheid van het gebruik van de OK-capaciteiten kan worden vergoot. Wanneer we hier meer informatie over hebben treden we met de resultaten naar buiten.

Meer informatie bij Paul Gelderman, Partner Coppa, paul.gelderman@coppa.nl

 

Vacature Inkoper focus medisch

Toegevoegd op 23-12-2013 10:53:19 | Door admin

Wij zijn op zoek naar een inkoper met een specialisatie op het gebied medisch. Het betreft een zorggroep met een ziekenhuis en meerdere verpleeghuizen in het oosten van het land. Voor vragen kunt u contact opnemen met Bas Bouwman via bas.bouwman@coppa.nl of 06 511 959 07.

Laatste nieuws

10 oktober 2017: Inkoop in de Zorg Dag

De zorg is in verandering en inkoop kan daar een enorme bijdrage in leveren. De middelen van inkoop zijn echter

Coppa en CBP gaan samen verder!

Beide organisaties zijn deskundig in inkoopadvies in hun specifieke markten. Coppa is vooral actief in de zorg en CBP bij gemeenten.

Mooi contract voor verband en gipsverband

Iris Spanjer (interim inkoopprofessional Coppa) heeft een zorginstelling geholpen om te komen tot een nieuw contract voor verband en gipsverband. De

Laatste blogs

Contractmanagement in het Sociaal domein

12 gemeenten in Gelderland hebben hun krachten gebundeld om het Sociaal

Have a little faith in me

In een wereld waarin klanten en leveranciers steeds makkelijker op afstand

Verse streekproducten voor cliënten Wilgaerden

René Sassen (senior inkoopprofessional van Coppa) heeft Wilgaerden (ouderenzorg